فرآیند چاپ

چاپ فرآیندی است که توسط آن نقش یا اثری را بر روی سطحی ایجاد و تکثیر می نمائیم. این سطح می تواند کاغذ، مقوا، سلفون، پلاستیک و ... باشد. واژهٔ چاپ از واژهٔ مغولی چاو گرفته شده است که به معنای "فشردن سطحی بر سطح دیگر" است. چاپ در اصطلاح به فرایند تکثیر صورت و نقشهای دوبعدی مانند حروف، ارقام، خطوط، تصاویر و غیره بر روی موادی مانند کاغذ، پارچه و سایر مواد خواندنی اطلاق می‌شود.

برچسب ها:
اشتراک گذاری:
مطالب مشابه
فرآیند چاپ

چاپ فرآیندی است که توسط آن نقش یا اثری را بر روی سطحی ایجاد و تکثیر می نمائیم. این سطح می تواند کاغذ، مقوا، سلفون، پلاستیک و ... باشد. واژهٔ چاپ از واژهٔ مغولی چاو گرفته شده است که به معنای \"فشردن سطحی بر سطح دیگر\" است. چاپ در اصطلاح به فرایند تکثیر صورت و نقشهای دوبعدی مانند حروف، ارقام، خطوط، تصاویر و غیره بر روی موادی مانند کاغذ، پارچه و سایر مواد خواندنی اطلاق می‌شود.

مشاهده مطلب
1402/08/20 16:13:29
مطلب آموزشی شماره یک

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

مشاهده مطلب
1401/10/15 10:35:51
مشاور ژئوتکنیک،کنترل کیفی بتن و بازرسی جوش

شرکت های زیرمجموعه هلدینگ آتی شهر با نام تجاری بهساز خاک و ابنیه،آزمون طرح کاویان ،روناک پی دیماس و باژگون پی هفت آبا با حضور تیمی متخصص از فارغ­ التحصیلان ممتاز دانشگاهی و اساتید دانشگاه، موفق به دریافت گرید 1 از سازمان مسکن و شهرسازی استان خراسان رضوی شده اند و نزدیک به یک دهه است که در حوزه­ های مختلف ژئوتکنیک،کنترل کیفی بتن و بازرسی فنی جوش فعالیت دارند.

مشاهده مطلب
1401/06/21 09:01:38
بتن اکسپوز (Exposed Concrete)

بتن اکسپوز

(Exposed Concrete)

 بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز یا بتن نما، یکی از انواع بتن‌های مورد استفاده در معماری است که به عنوان پرداخت نهایی سطوح داخلی و نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع به بتنی که سطح آن در معرض دید قرار دارد، بتن اکسپوز گفته می‌شود. 

مشاهده مطلب
1401/06/19 09:42:28
تولید و حمل فرآورده های بتنی

واحد تولیدی طوس بتن با بهره گیری از تجهیزات روز و مدرن صنعت بتن، یکی از قوی ترین تولید کننده های بتن آماده و قطعات بتنی پیش ساخته و بلوک سبک در سطح کشور می باشد. با توجه به قدمت بالای این مجموعه، بسیاری از مهم ترین پروژه های شهر مشهد مانند بیمارستان آت  و … توسط این شرکت بتن ریزی شده است. همچنین کارخانه تولید بتن آماده طوس بتن به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز اقدام به ارائه خدمات و بتن ریزی می نماید.

مشاهده مطلب
1401/06/16 09:44:45
انواع روان‌کننده‌های بتن

انواع روان‌کننده‌های بتن

بتن برای اجرا، نیاز به روان بودن دارد. روان شدن بتن یعنی نرم شدن و حفظ ویژگی خمیری بتن تازه، حتی با گذشت زمان و شروع واکنش شیمیایی بین فاز آب و سیمان که عامل اصلی سفت شدن بتن است. اگر بتن در شرایط متعارف ساخته و اجرا شود، مشکل چندانی پیش نخواهد آمد، ولی برخی مواقع بتن حالت عادی خود را از دست می‌دهد و در مسیر گیرایی و سفت ‌شدن دچار تأخیر یا تعجیل می شود. به عنوان مثال در هوای گرم، بتن سریع‌تر به گیرایی کامل می رسد و یا بروز هر گونه اختلال یا تأخیر در رسیدن بتن برای پمپاژ و اجرا، ممکن است از روان بودن بتن کاسته شود؛ و این یعنی دشواری کار اجرای بتن که می‌تواند صدمات کیفی و هزینه‌ای برای پروژه به همراه داشته باشد. برای رفع این مشکل از روان‌کنندۀ بتن (که در بازار به پلاستی سایزر معروف است) استفاده می‌کنیم.

مشاهده مطلب
1401/06/10 12:45:26
پیش از طراحی

امروزه بتن یکی از پُرکاربردترین مصالح ساختمانی است که جایگاه ویژه ای در صنعت ساخت و ساز به خود اختصاص داده است. نقش بتن در تأمین دوام و پایداری سازه‌ها یک نقش انکارناپذیر ارزیابی می شود. پیشینۀ بتن در صنعت ساخت و ساز به دوران یونانیان باستان برمی‌گردد. پیشرفت بتن در ساخت و ساز از یک روند تصاعدی برخوردار بوده است؛ تا این که امروزه تبدیل به یکی از اصلی ترین مصالح مورد نیاز در صنعت ساختمان شده است.

 

مشاهده مطلب
1401/11/06 10:16:07
دیدگاه‌ها
    1
    1403/02/05 10:51:58
    15:16:35
    تست
    312
امتیاز دهید:
0 از 5
-->